چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم پاسخ های متعددی بیان نماییم. اما ما در این مقاله برای شما روش های محدودی را بیان نموده ایم. شما می توانید به این مسئله توجه داشته باشید که داشتن خواب کافی می تواند در کاهش خواب شما در طول روز تاثیرگذار باشد.

چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور

همه ی ما یک بار در طول زندگی با مسئله مهمی چون آزمون کنکور روبه رو شده ایم. اگر دقت کرده باشید خواب تنها مشکلی است که در این روزهای مهم دست از سر انسان بر نمی دارد. حال باید چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ حتما روش های متعددی برای کاهش خواب در زمان کنکور وجود دارد.

ما در این مقاله روش های موثری که کمک می کند تا در این زمان حیاتی، خواب کمتری داشته باشیم را برای شما بیان می کنیم.

روش های کاهش خواب برای کنکور

به همان میزان که در این دوران درس خواندن و مطالعه مهم است، خواب خوب نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. پس باید برای خوابیدن در زمان کنکور نیز برنامه ریزی شود. تا علاوه بر عملکرد بهتر بدن در زمان کنکور، کارایی ذهن نیز بالا رود.

حال چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ تصور کنید در حالت عادی شما به صورت متغییر می خوابید و در ساعت های نامشخص بیدار می شوید. در این حالت به هیچ عنوان بدن تنظیم خواب مناسبی ندارد. شما با این مدل خوابیدن نه می توانید تمرکز داشته باشید، نه شادابی و کارایی بالایی ذهنی.

پس همه ی این مسائل منجر می شود نتوانید به درستی درس بخوانید و زود خسته شوید. پس چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، داشتن یک برنامه عالی می تواند کمک شایانی در کاهش ساعت خواب یک کنکوری نماید.

یک برنامه خوب و مناسب برای کنکور می تواند هم ساعات خواب شما را تنظیم نماید و هم ساعات لازم برای مطالعه را برای شما مشخص کند. با پیش گرفتن برنامه مناسب شاهد خواهید بود که تا چه حد در این زمینه موفق بوده اید.

چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ این سوال خیلی از داوطلبان کنکوری می باشد که تصمیم دارند با بهترین رتبه در آزمون قبول شوند. یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلات داوطلبان کنکور در زود یا دیر خوابیدن آنهاست.

کم شدن خواب برای کنکور

داوطلبان معمولا به دلیل استرس بیش از حد، یا زود نمی خوابند یا زود نمی توانند از خواب بیدار شوند. از این رو همیشه ذهنشان درگیر است و خسته و خواب آلود می باشند. چند روش برای تنظیم نمودن خواب وجود دارد که ما در این مطلب به این روش ها اشاره می کنیم.

چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور و روش های متعدد ان

  1. محیط مساعد جهت بیدار شدن

اولین روشی که به شما کمک می کند تا خوابتان در زمان کنکور کم شود انتخاب محیط مساعد جهت خوابیدن است. این که شما در چه محلی می خوابید تاثیر بسیار زیادی در بیدار شدنتان از خواب دارد. مثلا تصور کنید در یک اتاق آشفته خوابیده اید، این آشفتگی در صبح باعث می شود شما روحیه ی خود را برای بیدار شدن از خواب از دست دهید.

پس چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ باید در یک اتاق منظم و آرام بخوابم. یک اتاق منظم این باور را در شما ایجاد می کند که باید از خواب بیدار شوید و به برنامه ریزی خود بپردازید.

  1. به اندازه کافی خوابیدن

یکی دیگر از روش های که به ما کمک می کند تا چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟، داشتن خواب کافی است. این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی خواب کافی داشته باشید، راحت تر نیز بیدار می شوید. اصلا نگران این مسئله نباشید که اگر شب دیر وقت خوابیدید، ممکن است صبح زود بیدار نشوید.

اگر در حین خواب آرامش داشته باشید به راحتی می توانید خواب کافی بدست آورید و آماده شوی برای شروع یک روز دیگر.

  1. مطالعه کردن در رختخواب ممنوع

یکی از عواملی که منجر می شود شما همیشه خستگی و کسالت به همراه داشته باشید، مطالعه در رختخواب است. پس این که چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟، می توانیم به ممنوع بودن مطالعه در رختخواب اشاره نماییم.

شما با کمی تمرین می توانید یاد بگیرید مطالعه بیرون از رختخواب صورت پذیرد. پس از وارد شدن به رختخواب کمتر از 10 دقیقه به خواب خواهید رفت. این که شما در رختخواب اقدام به مطالعه نمایید غیر از این که افکار شما را بهم میریزد تاثیر دیگری نخواهد داشت.

  1. دور کردن استرس از خود

شما باید یاد بگیرید استرس را از خودتان دور کنید. استرس باعث می شود نتوانید شب به درستی استراحت نمایید و در زمان مطالعه خواب آلود باشید. پس چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ می توانید از استرس دوری کنید. با انجام ورزش های یوگا و کنترل تنفس خود، به راحتی می تواند استرس را از خود دور نمایید.

کم کردن خواب

. برای بیدار شدن از خواب به خودتان دروغ نگویید

حتما بارهای تجربه کرده اید که صبح از خواب بیدار شده اید ولی با خودتان تکرار می کنید که 10 دقیقه یا 20 دقیقه ی دیگر بلند می شود. این عمل به شدت خطرناک است. پس برای این که چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ بهتر است یاد بگیرید به محض بیدار شدن از خواب، رختخواب را ترک کنید.

هرچه بیشتر در رختخواب بمانید، بدن شما بیشتر دچار کسالت می شود. از این رو خواب آلودگی در شما دائمی میشود. قدرت کنترل خواب خود را از دست خواهید داد و نخواهید توانست بر آن غلبه نمایید.

  1. زمان هوشیاری خود را مشخص کنید

همه ی انسان ها معمولا در ساعات 9 تا 11 صبح و 8 تا 10 شب از هوشیاری بالایی برخوردار هستند. پس می توانیم بگوییم این زمان از جمله بهترین زمان ها برای مطالعه و کسب علم می باشد.

در برنامه ی کنکوری که برای خود مشخص می کنید، تلاش کنید در این ساعات که اوج هوشیاری شما می باشد، بیشترین بازدهی را از مغز خود داشته باشید.

این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که بهترین ساعت خواب، 10 شب تا 6 صبح می باشد. پس هرگز این ساعت خواب خود را جابجا نکنید. خواب کافی به تنهایی به شما کمک شایانی می کند تا هوشیاری بیشتری در طول روز داشته باشید.

همه ی این روش ها در پاسخ به چیکار کنم خوابم کم بشه برای کنکور؟ تاثیر گذار است. اما علاوه بر این روش ها، روشهای متعدد و بیشمار دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در کاهش خواب در طول روزهای کنکور کمک نماید.

 

4 دیدگاه ها

  1. من هم هنگام مطالعه خوابم میگیره ولی این نظریه های شما واقعا کمکم می کند

    1. سلام و عرض ادب
      خواهش میکنم انجام وظیفه کردیم
      خوشحالیم که تونستیم نظره شمارو جلب کنیم باعث افتخار ماست.

  2. خیلی ممنون از شما واقعا خیلی کمکم کرد

    1. سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم انجام وظیفه کردیم
      خوشحالیم که تونستیم رضایت شمارو جلب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *