ویژگی های تشک مناسب- خوابستان

تنوع مدل و برند تشک‌های خواب بسیار زیاد است و این همه تنوع نشان‌دهنده نیازهای مختلف مشتریان می‌باشد. هر مشتری با در نظر گرفتن نیاز خود یک تشک مختص خود را می‌خواهد. دلیل این موضوع به تفاوت وزن و نوع خواب افراد برمی‌گردد.

در نتیجه نمی‌توان یک تشک خاص را برای همه تجویز کرد. برای مثال فردی با ۲۵ سال سن و وزنی برابر با ۶۰ کیلوگرم که به جای خواب نرم عادت دارد بهتر است از تشک‌های طبی فنری از نوع منفصل که دارای مموری فوم هستند استفاده کند.

همچنین ما به فردی با ۷۰ سال سن و وزن ۷۵ کیلوگرم که تمایل دارد در حین خواب مشکلی برایش پیش نیاید، تشک خوابی با خاصیت طبی را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا افراد در سنین بالا، انعطاف‌پذیری دوران جوانی را ندارند و باید از تشکی که زیاد نرم نبوده و حالت ارتجاعی ندارد استفاده کنند.

قبل از خرید تشک خواب بهتر است راجب انواع تشک دونفره و تشک یک نفره و تکنولوژی‌های جدیدی که در آن‌ها بکار رفته است اطلاعاتی را بدست آورید، در این صورت به راحتی می‌توانید برای خرید تشک مورد نیاز خود اقدام کنید. در ادامه با فناوری‌های روزی که در تشک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

پارچه‌های خاص

پارچه رویی تشک خواب از اهمیت خاصی برخوردار است و دلیل آن تماس مستقیم بدن با این قسمت از تشک می‌باشد. این موضوع هم از لحاظ بهداشتی و هم از نظر کیفیت بسیار حائز اهمیت است، همچنین اگر لایه رویی دارای مقاومت خوبی نیز باشد پاره نمی‌شود و می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد.

از طرفی دیگر پارچه تشک‌ها باید نرم و لطیف هم باشند در کل هر چه در ساخت این پارچه‌ها از الیاف طبیعی استفاده شود و جنسی پنبه‌ای‌تر داشته باشند برای حفظ سلامتی بهتر است.
در نمونه‌های پیشرفته‌تر،‌ پارچه‌های جدید تشک‌های مدرن دارای خاصیت‌های جدیدی هستند.

حفظ تعادل بدن

یکی از این ویژگی‌های خاص بیوریتمیک می‌باشد، که در ساخت تشک سوپر بیوریتمیک و ام بی ام خوشخواب بکار گرفته شده است. در این نوع، تشک خواب از سنگ‌های معدنی ساخته شده است که ایجاد کننده بستر خواب با حفظ تعادل بدن در ساعات کار بدن هستند.

خاصیت آلوئه‌ورا

خاصیت آلوئه‌ورا که باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در پوست می‌شود نیز در ساخت تشک دونفره و تشک یک نفره پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. به تازگی پارچه‌هایی نیز با خاصیت لاغری توسط فناوری نانو و یا پارچه‌های کول با خنک کنندگی بالا در تولید محصولات استفاده می‌شوند.

ارگانیک بودن تشک

بدن شما حداقل ۷ ساعت در روز با تشک خواب تماس دارد بنابراین این موضوع بسیار مهم است که مواد اولیه استفاده شده در ساخت تشک از جنسی می‌باشد. قبل از خرید تشک دونفره و یا تشک یک نفره باید به این نکات توجه کرد که آیا این تشک خواب در درازمدت مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند؟ حساسیت‌زا نیست؟ و یا برعکس از آلرژی جلوگیری می‌کند و آنتی باکتریال است.

آیا پس از مصرف دوباره به چرخه تولید بازمی‌گردد و مشکلی را برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند؟ توجه به این موضوعات بسیار خوب است زیرا اینگونه دغدغه‌ها باعث می‌شود تا محیط پیرامون ما همیشه پاکیزه بماند و به عنوان ارمغانی به نسل‌های آینده هدیه شود.

تشک با لایه لاتکس یا تشک با لایه مموری فوم هوشمند ؟

در چند سال اخیر این لایه‌ها بطور گسترده در تولید کالاهای خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته از لایه لاتکس به دلیل گران بودن کمتر در تولید تشک خواب استفاده می‌شود. لاتکس لایه‌ای بسیار مفید است اما متاسفانه قیمت بالای این لایه باعث شده تا در تولیدات شرکت‌های تشک به عنوان لایه‌ای کم مصرف شناخته شود.

لاتکس از صمغ درختی خاص ساخته شده است که حس کشسانی و برگشت‌پذیری سریعی را ایجاد می‌کند، این لایه صددرصد طبیعی است و طبق تحقیقات انجام شده خاصیت پرکنندگی گودی کمر و شکل‌پذیری سریع حالت بدن را موجب می‌شود.

لایه مموری فوم که در ساخت تشک دونفره و تشک یک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد لایه‌ای است که با حفظ شکل بدن و نرمی سطح رویی تشک خواب، حس خوب و دلپذیری را ایجاد می‌کند. حتما شما نیز مموری فوم هوشمند را در تولید بالش‌های طبی و یا کف کفش‌های جدید مشاهده کرده‌اید.

همانطور که می‌دانید مموری فوم‌ها با یک حالت نرم و حالت‌گیری نقطه فشار همراه هستند، در نتیجه این لایه در سطح زیر پارچه تشک قرار می‌گیرد و باعث نرم‌تر شدن آن می‌گردد.

4 دیدگاه ها

  1. سلام
    تشک مموری فوم فقط مخصوص افرادیه که مشکل کمر دارن؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر برای همه ی افراد مناسبه

  2. سلام
    میشه راهنمایی کنید کدوم و چه برند از تشک ها خاصیت آلوئه‌ورا دارن؟

    1. سلام وقت بخیر
      به طور مثال تشک طبی فنری آلتین داتیس دارای خاصیت آلوئه‌وراس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *