زمانی که دچار درد عضلات گردن می شوید، تنها سوالی که از خود می پرسید این است که برای گردن درد چی خوبه؟ ما در این مقاله به شما روش های سنتی و گیاهی بسیاری را پیشنهاد می دهیم. با استفاده از این روش ها به راحتی می توانید درد گردن خود را کاهش دهید.

برای گردن درد چی خوبه؟ و راه های درمان آن چیست؟

گردن درد به دلایل مختلفی بروز می کند. از طرفی علل مختلفی منجر به بروز گردند درد می شود. این درد بیشتر به دلیل کشیدگی و فشاری که بر عضلات ایجاد می شود، بروز می کند. حال از خود می پرسیم برای گردن درد چی خوبه؟ باید از چه روش های درمانی برای رفع این درد استفاده کنیم.

علل های رایجی که منجر به ایجاد گردن درد می شود را می توانیم چنین بیان کنیم:

  • تماشا کردن تلویزیون با وضعیت نامناسب، کار کردن، درست خواندن با حالت نادرست
  • نشستن مداوم پشت میز کار، یا نشستن به شکل نامناسب پشت میز کار
  • بیش از حد کار کردن با کامپیوتر در حالت بالا یا پایین
  • آسیب دیدگی در اثر ورزش کردن
  • ابتلا به بیماری هایی چون آرتریت، مننژیت و…

برای گردن درد چی خوبه و چه حرکاتی لازم است

علاوه بر درمان های گیاهی و دارویی روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به کاهش درد گردن شما کمک نماید. معمولا از خودمان می پرسیم برای گردن درد چی خوبه؟ و باید چه کاری انجام دهیم تا درد گردن ما کاهش پیدا کنه؟

  1. استراحت کردن

یکی از روش هایی که برای گردن درد خوبه استراحت است. نباید از بالش های سفت و بلند استفاده کنید. برخی مواقع لازم است به خودتان و ماهیچه های گردنتان استراحت دهید.

  1. استفاده از تکه های یخ

زمانی که دچار گردن درد می شوید می توانید از تکه های یخ استفاده کنید. این تکه های یخ را بر روی محل درد قرار دهید تا کمی از درد شما کم شود. زمانی که کسی از شما می پرسید چی برای گردن درد خوبه؟ می توانید به او استفاده از کیسه یخ را به مدت 15 دقیقه پیشنهاد دهید.

  1. گرم کردن محل درد

زمانی که دچار این بیماری می شوید برای گردن درد چی خوبه؟ شما می توانید از کیسه های آب گرم برای کاهش درد گردن استفاده کنید. این روش باعث می شود عضلات گردن شما گرم شده و درد کاهش یابد. علاوه بر آن می توانید از دوش آب گرم نیز استفاده نمایید.

البته این مسئله را به خاطر داشته باشید که، دوش آب گرم برای طولانی مدت درست نیست. این کار باعث تشدید درد شما می شود.

گردن درد

  1. نحوه نشستن درست

زمانی که به صورت نامناسب نشسته باشید می تواند گردن شما دچار درد شود. در این حالت برای گردن درد چی خوبه؟ مسلما اگر نحوه نشستن خود را درست کنید و هر چند دقیقه یک بار به خود استراحت دهید می توانید درد گردن خود را کاهش دهید.

  1. خوردن مسکن برای کاهش درد

حتما افراد بسیاری از شما پرسیده اند که به نظر شما برای گردن درد چی خوبه؟ و اولین چیزی که به فکر شما رسیده است استفاده از مسکن می باشد. بله استفاده از داروهای مسکن می تواند به صورت مقطعی درد گردن شما را کاهش دهد.

  1. حفظ آرامش اعصاب

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا درد گردن خود را کاهش دهید، حفظ آرامش اعصاب شماست. اگر دچار درد گردن ناشی از ناراحتی های عصبی شدید برای گردن درد چی خوبه؟ شما باید در این حالت به شدت از استرس دوری کنید.

کافیست از تمام محیط های پر هیجان و پر سرو صدا دوری کنید و در یک محیط آرام به استراحت بپردازید.

  1. استفاده از تشک طبی

یکی دیگر از پاسخ هایی که می توانید در جواب سوال برای گردن درد چی خوبه؟ به کار ببریم، استفاده از تشک های طبی است. این تشک ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که می تواند در کاهش درد گردن شما موثر باشد. نباید از بالش های سفت و یا خیلی نرم استفاده کنید. هر دوی این ها جزء مضرات است.

گیاهان دارویی موثر در درمان درد گردن

همه ی این موارد روش هایی بودند که به کاهش درد گردن شما کمک می کردند. اما گیاهان دارویی نیز هستند که می توانند برای گردن درد شما موثر باشند. ما به چند مورد از این روش های گیاهی اشاره می کنیم.

زمانی که از خودتان می پرسید برای گردن درد چی خوبه؟ شاید کمترین درصد پاسخی که به آن فکر کنید، استفاده از آب باشد. اما نیروی آب به تنهایی قادر است درد گردن شما را کاهش دهد. آب سرد به نوعی منجر به کاهش التهاب گردن شده و درد را کاهش می دهد. از طرف دیگر دوش آب گرم نیز به تنهایی قادر است درد گردن شما را تسکین دهد.

شما باید فقط 3 الی 4 دقیقه محل درد را زیر شیر آب گرم بگیرید. پس از آن بلافاصله یک دقیقه گردنتان را زیر شیر آب سرد قرار دهید. اگر چندین بار این عمل را تکرار کنید به راحتی شاهد خواهید بود که درد گردنتان کاهش می یابد.

گردن درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *