گردن درد

چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ پاسخ به این سوال می تواند بسیار آسان باشد. شما کافیست چند روش را در جلوگیری از ایجاد گردن درد به پیش بگیرید. زمانی که خسته از محل کار بر میگردد، یا در محل کار، باید از چه روش هایی استفاده کنید تا دچار گردن درد نشوید.

گردن درد یکی از درد هایی است که امروزه متاسفانه افراد زیادی به آن مبتلا می شوند. دردی که گاهی تمام توان و استقامت فرد را می گیرد. حال باید چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ حتما می دانید که روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. پس فراموش نکنید اگر این کار ها را انجام دهید به راحتی می توانید از بروز درد گردن خود جلوگیری نمایید.  اگر این کار ها را پس از مراجعت به خانه، یا پیش از خواب انجام دهید به راحتی می توانید پاسخ سوال” چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ ” را پاسخ دهید.

تمرین هایی وجود دارد که باعث می شود به راحتی از درد گردن خلاص شوید. ما در این مقاله روش های مختلفی از تمرین ها را بیان می کنیم. شما می توانید به راحتی درد را از خود دور کنید.

برای گردن درد چی خوبه؟ اگه گردن درد دارید این مقاله را مطالعه کنید.

چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ روش تمرینی

حتما متوجه این مسئله شده اید که زمانی دچار گردن درد می شویدکه، گردنتان در زاویه بدی قرار گرفته باشد. یا این که در محلی نامناسب قرار گرفته باشید. مثلا زمانی که در حال کار کردن هستیم باید چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟

ما به راحتی می توانیم در حالت کار کردن، گردنمان را بیش از 25 درجه خم نکنیم. مخصوصا به مدت طولانی. این حرکت می تواند مارا از گردن درد دور کند. خیلی از دردها متاسفانه به دلیل همین خم کردن مداوم گردن می باشد.

برخی از کاربرانی که به صورت حرفه ای از رایانه استفاده می کنند معمولا دچار این درد های گردنی می شوند. زیرا ساعت ها به شکل نامناسبی در این وضعیت قرار می گیرند. این افراد در پاسخ به این که چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ باید از صندلی های مناسب برای کار استفاده نمایند.

یا این که در زمان نشستن باید سعی کنید سر و گردن خودتان را صاف نگه دارید. سر باید به صورتی قرار گیرد که در امتداد ستون فقرات انسان باشد. پس فراموش نکنید نشستن و راه رفتن تاثیر بسیار زیادی بر روی گردن درد دارد.

دلایل متعدد ایجاد گردن درد

یکی از مشاغلی که منجر به گردن درد در انسان می شود، دندان پزشکی است. حال چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ وقتی در حال کار هستیم؟ بهترین روش نحوه نشستن درست در حین انجام کار است. پزشکان دندان پزشک باید تلاش کنند تا حد امکان به بیمار نزدیک شوند.

اگر زاویه فک بیمار به گونه ای تنظیم شود که پزشک مجبور نباشد تن خود را خم کند، می تواند تا حدود زیادی از ایجاد گردن درد جلوگیری نماید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند از گردن درد جلوگیری نماید، استفاده از نور و دید غیرمستقیم با آینه است. این حرکت باعث می شود دردهای عضلانی و درد های ناشی از مهره های گردنی به شدت کاهش یابد.

معمولا پزشکان به این مسئله دقت نمی کنند و به همین دلیل بیشترین مشکل درد گردن، در میان دندانپزشکان شایع است. اما اگر این مسائل را جدی بگیرند می توانند به راحتی از هرگونه درد بر روی گردن خود پیشگیری نمایند.

در حین مسافرت چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟

زمانی که شما شما تصمیم به سفر میگیرید، مسلما مدت زمان طولانی پشت فرمان نشستن می تواند منجر به ایجاد درد در گردن شود. بهتر است در این زمان ها از بالش های طبی استفاده کنیم. این بالش ها معمولا به شکل C هستند.

چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بالش ها را در اطراف گردن قرار دهیم. این عمل باعث می شوند فشار کمتری به گردن وارد شود. از طرف دیگر حتی زمانی که در حین سفر به استراحت می پردازید نیز باید از این بالش ها استفاده کنید.

این بالش نباید بیش از حد سفت و یا بیش از حد نرم باشد. از طرفی ارتفاع بالش نباید زیاد باشد. زیرا زیاد بودن ارتفاع بالش منجر می شود زاویه ناحیه گردن به درستی شکل نگرفته باشد. این مسئله نیز می تواند مشکل ساز باشد.

کارهایی که باید انجام دهید تا گردن درد نگیرید

زمانی که از خود میپرسیم   می توانیم لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم را بیان کنیم. هر کدام از این کارها به شما کمک می کند تا از ایجاد درد در گردن خود جلوگیری نمایید. البته فراموش نکنید باید این حرکت ها را همیشه انجام دهید.

  1. نخوابیدن بر روی تشک سفت:

یکی از کارهایی که نباید انجام دهیم، خوابیدن بر روی تشک های سفت است. برخی تشک ها به دلیل کهنه و ناصاف بودن می توانند منجر به ایجاد درد در گردن شوند. پس بهتر است از تشک های استاندارد استفاده نمایید. تشک هایی که نه سفت هستند و نه خیلی نرم.

  1. نخوابیدن بر روی شکم:

پاسخ دیگری که می توانیم به سوال “چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ ” دهیم، نخوابیدن بر روی شکم است. این روش علاوه بر این که برای پشت شما نامناسب است،باعث ایجاد گردن درد می شود. بهترین روش خوابیدن، به پهلو است.

به خاطر داشته باشید که خوابیدن به پهلو، باید به گونه ای باشد که زانوها کمی به داخل شکم خمیده شوند. این حرکت می تواند علاوه بر بهتر خوابیدن، به شما کمک کند تا از ایجاد گردن درد جلوگیری نمایید.

درد گردن

  1. آرامش داشتن:

حتما بارها تجربه کرده اید که وقتی عصبی می شوید گردنتان دچار درد می شود. تنش های عصبی معمولا منجر به بروز درد در اعضای بدن می شوند. در برخی افراد به معده سرایت می کند، در برخی دیگر به گردن. پس اگر همیشه تلاش کنید آرام باشید، می توانید از گردن درد جلوگیری نمایید.

بهتر است زمانی که دچار تنش ها یا فشار های عصبی می شوید، از روش های تمرکز اعصاب و تکنیک های آرام سازی بهره مند شوید.

  1. چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟ با ویتامین؟

روشی که می تواند از ایجاد گردن درد در شما جلوگیری نماید، استفاده از انواع ویتامینها می باشد. ویتامین های ای و سی دارای آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان ها اجازه نمی دهند بدن در حالت های مختلف دچار گرفتگی و درد شود.

پس اگر به دنبال راه حلی در پاسخ به سوال ” چگونه از گردن درد جلوگیری کنیم؟”هستید، استفاده از ویتامین ها می تواند موثر باشد. مصرف انواع میوه ها و سبزیجات به بدن شما ویتامین های لازم را می رساند.

2 دیدگاه ها

  1. سلام من دنبال یه بالشت مناسب گردن درد هستم
    شما چه بالتیو برای گردن درد پیشنهاد میکنین؟

    1. سلام وقت بخیر
      پیشنهادم برای رفع مشکل گردن درد و دیسک شما استفاده از بالش های مموری فوم طبی هست. بالش طبی مدیترم و بالش طبی موجدار از این ویژگی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *