خصوصیات تشک خوب و مناسب- خوابستان

برای خرید هر تشکی از جمله تشک یک نفره، تشک دونفره و تشک نوجوان باید نکاتی را در نظر گرفت تا طبق آن بتوان بهترین تشک را انتخاب کرد. هر تشکی که برای شما مناسب باشد باید دارای یک سری خصوصیات و ویژگی ها باشد که زمان خرید باید به آن ها توجه کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های یک تشک خوب آشنا شوید.

5 ویژگی مهم برای خرید تشک خوب

1- راحتی

یک تشک خوب و مناسب تشکی است که تکیه گاه مناسبی برای بدن باشد و زمانی که روی آن دراز می کشید حالت ستون فقرات را حفظ کند و در وضعیتی که هست نگه دارد. زمانی که می خواهید تشک یک نفره یا تشک دونفره بخرید به وضعیت قرارگیری شانه، باسن و کمر روی آن توجه کنید چون زمانی که می خواهید بخوابید بیشترین وزن روی این منطقه ها می افتد.

2- دوام

برای خرید تشک یک نفره یا دونفره باید به موادی که برای ساخت آن به کار رفته است توجه کنید. با اینکه باید برای خریدن تشکی که کیفیت بهتری دارد هزینه ی بیشتری بپردازید اما قطعا استفاده از یک تشک یک نفره یا دونفره با کیفیت ارزش پرداخت این هزینه را دارد. با خرید چنین تشکی هم مدت زمان بیشتری از آن استفاده می کنید و هم به سلامت بدنتان آسیبی نمی رسد.

3- فضا

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید تشک دونفره به آن توجه کنید اندازه آن است. اگر تشک خیلی کوچک باشد آرامش و آزادی شما را هنگام خواب می گیرد. فردی که سالم باشد وقتی خواب است حدود 40-60 بار غلت می خورد به همین دلیل باید اندازه تشک مناسب باشد تا فرد بتواند خواب راحتی را تجربه کند.

4- جنس

در این مرحله باید جنس اسفنج و فنر به کار رفته در تشک را بررسی کنید. برای تشخیص این موضوع که برای ساخت تشک از چه اسفجی استفاده شده باید به وزن و تراکم اسفنج توجه کنید. فنر یکی از مهم ترین چیزهایی است که ارتباط مستقیمی با طول عمر تشک دونفره و تشک نوجوان و هم چنین کیفیت خواب دارد. برای تشخیص فنر به کار رفته شده باید به نوع و سبک آن توجه داشته باشید. فنرها به دو دسته ی مختلف تقسیم می شوند که عبارت اند از فنرهای متصل و فنرهای منفصل.

تفاوت تشک های فنر متصل با فنر منفصل این است که در تشک های فنر متصل چون فنرها به یکدیگر وصل هستند زمانی که قسمتی از تشک تکان می خورد همه جای تشک تکان می خورد. گر اختلاف وزن دو شخصی که روی تشک دونفره می خوابند زیاد باشد این مسئله آزار دهنده می شود.

در تشک های فنر منفصل دگر این اتفاق رخ نمی دهد در این تشک ها جایی که برآمدگی بیشتری دارد مثل باسن یا شانه ها بیشتر در تشک فرو می رود و حالت بدن را استاندارد نگه می دارد در این صورت دیگر فشاری به ستون فقرات وارد نمی شود.

5- پارچه

علت اینکه پارچه یک تشک خوب از اهمیت زیادی برخوردار است این است که اگر پارچه تشک نوجوان، یک نفره، دو نفره یا نوزاد مناسب و ضد حساسیت نباشد ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی و یا گرمای بیش از حد در خواب شود.

به همین دلیل اگر سلامتی خود یا فرزندتان برایتان اهمیت دارد حتما به نکات گفته شده توجه کنید تا با انتخاب یک تشک غیر استاندارد و نامناسب سلامتی خانواده خود را به خطر نیندازید.

پیشنهاد میکنیم برای اینکه تشک شما دارای طول عمر بیشتری باشد از محاظ تشک ضد آب استفاده کنید. این محافظ ها باعث می شوند باکتری و حشرات موزی به داخل تشک شما نفوذ نکنند، از ایجاد گرما یبیش از حد جلوگیری می کند، قابلیت شست و شو در لباسشویی را دارد و احساس تمیزی و شادابی را به شما منتقل می کند.

8 دیدگاه ها

  1. چه نوع تشکی مناسبه سلام برا دیسک کمر ه نوع

    1. سلام وقت بخیر
      برای کمر درد باید از تشک سفت استفاده کنید
      من بهتون تشک سوپرکلاس سافت رو پیشنهاد میکنم

  2. خیلی مفید بود

    1. سلام و عرض ادب
      خواهش میکنم انجام وظیفه کردیم
      خوشحالیم که تونستیم نظره شمارو جلب کنیم باعث افتخار ماست.

  3. چطوری میشه از اصل بودن این فاکتورها مطمعن شد؟

    1. سلام وقت بخیر
      خرید از فروشگاهای معتبر
      داشتن ضمانت معتبر تشک
      دارا بودن علامت استاندارد کیفیت ایران
      وقتی همه ی اینارو داشته باشه مطمعن باشید اصله

  4. خیلی ممنون از مقالتون واقعا راهنمایی بزرگی کردین
    تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم انجام وظیفه بود.
      خوشحالیم که تونستیم رضایتتونو جلب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *