تعبیر خواب

خواب دیدن یک اتفاق همیشگی در افراد است. معمولا به دلایل مختلفی افراد خواب می بینند. این خواب ها ممکن است وسوسه شیطان باشند، یا رویاهای صادقانه ای باشند که تعبیر آنها لازم است. تعبیر خواب در رقصیدن توسط افراد بسیاری صورت گرفته است. ما در این زمینه چند نمونه تعبیر خواب را بیان می کنیم.

همه ی ما انسان ها به دلایل مختلفی خواب می بینیم. گویی در برخی افراد خواب دیدن نهادینه شده است. ممکن نیست یک شب را بدون ندیدن خواب صبح کنند. اما هر خوابی دارای تعبیری است. تعبیر خواب رقصیدن نیز همچون هر خواب دیگری تعبیر های متعددی دارد.

معمولا می گویند اگر خوابی پیش از اذان صبح ببینید، نیاز به تعبیر دارد. وگرنه خواب هایی که در طول روز می بینید، یا پس از اذان صبح، تعبیر ندارند. اما این مسئله بسته به میزان اعتقادات هر فردی است. برخی از افراد معتقدند هر خوابی ببینند تعبیر می شود. مهم نیست کی و در چه وضعیتی خواب دیده باشند.

اما از نظر عقلی اگر فکر کنیم، خواب دیدن به عوامل بسیاری بسته است. می تواند از استرس ناشی شود، یا از خستگی در طول روز، یا صحبت کردن درمورد مسئله ای خاص و… .

با تمام این تفاسیر ما به تعبیر خواب رقصیدن می پردازیم. تا ببینیم تعبیر کنندگان معروف در این زمینه چه گفته اند.

نظر تعبیر کنندگان در مورد تعبیر خواب رقصیدن 

تعبیر کنندگان بسیاری اقدام به تعبیر خواب نموده اند که هر کدام تعبیر خاصی دارند. این تعبیرها با یکدیگر متفاوت هستند. ما در این مقاله چند مورد از این تعبیر ها را بیان می کنیم.

تعبیر خواب رقصیدن از نظر امام صادق:

رقصیدن و رقاصی در خواب، دلیلی بر اندوه و مصیبت است. کسانی که در خواب برقصند و شاد باشند، ممکن است دچار غم و مصیبت شوند.

تعبیر رقصیدن در خواب از نظر محمد بن سیرین:

محمد بن سیرین یکی از افرادی است که کتاب های تعبیر خواب بسیاری دارد. در تعبیر خواب رقصیدن چنین گفته است: رقصیدن در خواب غم و اندوه به بار می اورد. کسی که در خواب برقصد به بیماری، غم و اندوه دچار می شود.

البته در جای دیگر بیان کرده است. تعبیر خواب رقصیدن به معنای خلاص شدن مرد از زندان می باشد. این در حالی است که رقصیدن با پایکوبی شدید صورت گرفته باشد.

رقص در خواب

تعبیر خواب رقصیدن از نظر منوچهر مطیعی:

منوچهر مطیعی بیان کرده است، چنانچه  کسی خواب ببیند مردم به صورت گروهی می رقصند، غم و اندوه عمومی پیش خواهد آمد. این در صورتی مصداق می یابد که همه ی افراد در خواب برقصند. ن این که چند نفر از گروه برقصند و تعدادی نه.

تعبیر خواب رقصیدن به طور کلی خوب نمی باشد. همه ی معبر ها بر این باور هستند که رقصیدن در خواب موجب درد و اندوه می باشد. اما منوچهر مطیعی بیان فرموده است، اگر رقصیدن با پای کوبی همراه باشد معنای اندوه می دهد.

اگر کسی در خواب فقط به قصد رقصیدن دستانش را حرکت دهد، تعبیر ان خواستن و طلب کردن است. به نوعی نیاز داشتن فرد را بیان می کند.

در محلی دیگر گفته است: اگر کسی برقصد و دیگران بر او دست بزنند. این فرد دچار غم می شود و کسانی که برای رقص او دست زده اند از این غم خوشحال می شوند. تعبیر رقص در خواب معانی مختلفی دارد. این که شخص ایستاده رسیده است یا نشسته، این که دستانش را تکان داده است یا تمام بدنش را، این که شدید و پای کوبان رقصیده است یا آرام، همه و همه معانی متعددی دارند.

معمولا کسانی که خواب می بینند در خواب رقصیده اند، ان هم فقط با دست تکان دادن آرام، این به معنای نیازمند شدن به افراد دیگر است.

تعبیر خواب رقصیدن توسط زنان از نظر منوچهری مطیعی:

آقای منوچهر مطیعی معتقد است اگر در خواب ببینید زنی در حال رقصیدن است، بی آبرویی و رسوایی برای او به بار خواهد آمد. رقصیدن زنان در خواب به هر نحوی که باشد منجر به بدنامی و انگشت نما شدن او می شود.

در جای دیگر برای تعبیر خواب رقصیدن گفته است: اگر در خواب ببینید فردی در حال رقصیدن و پایکوبی است، آن شخص گرفتار غم و اندوه می شود. اگر این رقص به صورت گروهی باشد، غم و اندوه به صورت گروهی اتفاق خواهد افتاد. از این رو آقای منوچهر مطیعی برای تعبیر خواب رقصیدن 4 تعبیر بیان داشته است.

ما معبر های غربی ای نیز داریم که اقدام به تعبیر خواب نموده اند. برخی از این معبرین در زمینه ی تعبیر خواب رقصیدن بیاناتی داشته، که ما به آنها اشاره می کنیم.

تعبیر خواب

تعبیر رقصیدن خواب از نظر معبرین غربی

از جمله معبرین غربی که در زمینه تعبیر خواب کتاب منتشر کرده اند، می توانیم به آنلی بیتون، لوک اویتنهاو و کارل گوستاو یونگ اشاره نماییم.

تعبیر خواب رقصیدن از نظر آنلی بیتون: 

آنلی بیتون گفته است: اگر در خواب ببینید فردی متاهل در حال تماشای کودکانی است که به رقصیدن و پایکوبی می پردازند، به معنی این است که آن فرد متاهل صاحب خانه ای می شود که فرزندان با نشاط و فرمانبرداری دارد.

تعبیر خواب رقصیدن اگر توسط یک فرد جوان صورت پذیرد به معنی اندوه و غم خواهد بود. اگر همین خواب را توسط مردی سالمند ببینید که به رقص می پردازد، به معنی دیدن آینده ای بهتر است. اما اگر خودتان در خواب ببینید که اقدام به رقصیدن و پایکوبی می کنید، به این معنا است که یک خوشبختی غیر منتظره در انتظار شما است.

همه ی تعبیر خواب رقصیدن بر حسب باور مردم غربی شکل گرفته است. آنها حتی معتقدند اگر رقص به صورت دسته جمعی صورت پذیرد به معنای انجام تفریحاتی دلپذیر و سالم است.

تعبیر خواب رقصیدن از نظر لوک اویتنهاو:

آقای اویتنهاو برای رقصیدن در خواب تعبیر های مختلفی بیان کرده است. اگر شخصی در خواب ببیند معلم رقص شده است، به معنای این است که از خوشگذرانی لذت می برد.

تعبیر خواب رقصیدن اگر توسط یک فرد جذاب باشد به معنای حسادت است. اگر خواب ببینید در یک سالن زیبا می رقصید، رفتار سبک سرانه ای از شما سر خواهد زد. اگر خواب ببینید در حال یادگیری رقص هستید، به این معناست که شما در آینده عاشق خواهید شد.

هر کدام از این تعبیر ها در فرهنگ های مختلفی می باشد. اما دقت کرده اید مردم کشور های غربی حتی در تعبیر خواب هایشان هم بیشتر به دنبال ایجاد احساس بهتر هستند.

20 دیدگاه ها

  1. با سلام اینجانب بهمن بندرخواه من خیلی از شما تشکر میکنم بابت تعبیر معنای خواب خیلی عالیه شما از شما مچکرم

    1. سلام و عرض ادب
      خواهش میکنم انجام وظیفه کردیم
      خوشحالیم که تونستیم نظره شمارو جلب کنیم باعث افتخار ماست.

  2. سلام
    تعبیر رقصیدن با لباس مشکی چیه؟؟؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      رقصیدن در خواب خوب نیست ولی اگر لباس سیاه باشد به شما مصیبتی می رسد.

  3. سلام
    داشتم در خواب رقص عربی یاد میگرفتم خودم تنهایی جلو اینه این به چه معنیه؟

    1. سلام و عرض ادب
      رقص در خواب، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت می باشد.

  4. سلام اگر در خواب ببینیم با فرد مورد علاقه مون درحال رقصیدن هستیم به چه معناست

    1. سلام وقت بخیر
      با برخی از نزدیکان خود به مشکلاتی بر می خورید که باعث ایجاد فاصله و جدایی میان شما می شود بهتر از همه چیز را با عقل و منطق و گفتگو حل کنید.

  5. سلام
    من خواب دیدم یک دختر با پسری که دوستش دارم (من ارتباطمو با این پسر بدون اینکه خودش بخواد تموم کردم و اون الان با این دختر که تو خواب دیدم تو رابطه س) داخل تخت هستن و اون دختر خوشحاله و به حالت نشسته میرقصه و عشقم هم کنارش نشسته و خوشحال نگاهش میکنه ولی من تو خواب باور نمیکردم که خوشحالیش واقعی باشه واسه همین رفتم سمت عشقم و محکم دستشو گرفتم اونم فقط نگاهم میکرد
    ممنون میشم تعبیرشو بگین

    1. سلام وقت بخیر
      رقصیدن و رقاصی در خواب، دلیلی بر اندوه و مصیبت است. کسانی که در خواب برقصند و شاد باشند، ممکن است دچار غم و مصیبت شوند.

  6. سلام اگر ببینیم کسی داره برهنه میرقصه تعبیرش چیه

    1. سلام وقت بخیر
      این خواب نیز نشان از یک هشدار دارد. باید مراقب برخی افراد در زندگی خود باشید، یعنی به آن‌ها توجه کنید.

  7. سلام.من خواب دیدم دختر عمم فوت کرده بعد چند ثانیه دیدم تو خونه عمه ام هستم و مادرم و عمه ام دارن میرقصن.و من فیلم میگیرم و تنها دستانشونو تکون میدن و خوشحالن(عمه ام خیلی وقته پیش فوت کرده)

    1. سلام و عرض ادب
      رقص در خواب، دلیل بر غم و اندوه و مصیبت می‌باشد.

  8. زن عمو من دچار سرطان هست خواب دیدن خوب شده و میخنده با لباس بسیار زیبا و در حال شادی است و سر و دست تکان میدهد

    1. سلام وقت بخیر
      این خواب دربردارنده پیام بسیار خوبی است و از تغییراتی مثبت در زندگی خبر می دهد

  9. سلام من خواب دیدم با دوستام دارم روی آهنگ کره ای میرقصم . تعبیرش چی هس؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر خواب ببینید با آهنگی می رقصید، علامت ان است كه در زندگی كمتر طعم شادی را می چشید.

  10. سلام بنده مجرد هستم دیشب پدرمادرم درباره ازدواج و عروسی حرف میزدن بد از خواب ساعت ۳ بیدار شدم و خوابی که میدیدم عروسی خودم بود و تو مجلس زنانه خودم تنهایی میرخصیدم و بقیه دستو هورا میکشدن تا انقد رقصیدم ک خسته شدم بد اومدم بیرون همش به فکر این بودم که چرا کسی از دوستانم نیومده بود ولی بد از چند دقیقه ی پسر عمم اومد خواستم ببینم این خواب تعبیر خوبی داره یا بد ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر
      دیدن خواب عروسی و ازدواج خودتان، معمولا نیکو است. رسیدن به آرزوها و برآورده شدن آن‌ها، یکی از رایج‌ترین تعبیرهایی است که برای خواب عقد کردن یا عروسی کردن بیان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *