اتاف خواب مناسب

اتاق خواب ها مهمترین بخش در خانه هستند. زمانی که ما خسته می شویم، یا از نظر اعصاب دچار ناراحتی هایی می شویم، اولین و تنها مکانی که به آن پناه می بریم اتاق خواب است. از این رو باید دکوراسیون اتاق خواب ایرانی به گونه ای طراحی شود که برای ما آرامش به ارمغان آورد.

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت های داخلی ساختمان است. محلی که انسان ها باید در آن آرامش بدست آورند. پس دکوراسیون اتاق خواب ایرانی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. این که شما در اتاق خواب خود چه حسی بدست می آورید، تا چه حد ارامش دارید، چه قدر لذت می برید از داخل اتاق بودن و… همه به دکوراسیون آن بستگی دارد.

یک اتاق خواب باید در ابتدا دیوار پوشی مطابق سلیقه ی شما داشته باشد. این که برای دیوار از کاغذ دیواری استفاده می کنید، یا ترجیح می دهید با رنگ های ساده آن را رنگ آمیزی کنید، و یا با تصاویر چاپی ان را تزیین نمایید. همه باید با سلیقه ی شما باشد.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی باید چشم را آزاد دهد. این که از چه رنگی استفاده می کنید می تواند در حس ارامش بدست آمده در اتاق به شما کمک کند. پس از یک روز پر کار و سخت به منزل برمی گردید، ترجیح می دهید استراحت کنید.

اگر محیط اتاق شما آرامش دهنده نباشد هرگز استراحت مفیدی نخواهید داشت. برخی از افراد ترجیح می دهند در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی خود از تصاویر طبیعت استفاده کنند. با نصب این تصاویر و استیکر ها خودشان را در آن محیط می یابند و آرامش زیادی به دست می آورند.

طراحی جذاب دکوراسیون اتاق خواب 

برای این که اتاق خواب جذابی داشته باشید می توانید قاب عکس های زیبا و دلخواهتان را در اطراف دیوار نصب کنید. این قاب عکس ها را اگر متناسب با رنگ دیوار و یا هماهنگ با محیط انتخاب کنید مسلما در زیباتر کردن فضای اتاق بی تاثیر نخواهد بود.

شما می توانید برای دکوراسیون اتاق خواب ایرانی از میز ارایش های زیبا استفاده کنید. اگر اتاق خوابی کوچک دارید از میز ارایش و اینه ی ظریف استفاده کنید. همه ی این لوازم می تواند حس خوبی برای شما در اتاق به بار آورد.

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی 

اتاق خواب کودک با اتاق خواب مستر، باید دکوراسیون متفاوتی داشته باشد. شما نمی توانید هر دوی این محیط ها را به یک شکل تزیین نمایید. شما می توانید در اتاق خواب کودکان از رنگ های روشن و زیبایی استفاده نمایید همچون رنگ های صورتی و.. . اما مسلما نمی توانید چنین رنگ هایی را برای اتاق خواب مستر انتخاب نمایید.

در بیشتر طراحی های دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، تخت خواب به عنوان کانون اصلی انتخاب می شود. زیرا تخت خواب فضای بسیار زیادی را از اتاق خواب در بر میگیرد. از این رو باید در انتخاب تخت بسیار سلیقه به خرج دهید.

این که شما تخت خوابتان را در کدام قسمت اتاق قرار دهید، مرحله ی دوم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی به شمار می رود. طراحان دکوراسیون معمولا عقیده دارند بزرگترین دیوار اتاق، مناسب ترین محل برای قرار گرفتن تخت است.

اما همه ی اتاق ها چنین جایی ندارند. پس یافتن محل مناسب برای تخت بسته به اتاق شما دارد. این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که در اتاق خواب تخت باید به گونه ای قرار گیرد، که هر دو طرف آن بتوان از میز و آباژور استفاده کرد.

این میز های مخصوص کنار تخت به شما کمک می کنند تا علاوه بر ایجاد تقارن زیبا در اتاق خواب، هر آنچه نیاز دارید در دسترس شما قرار گیرد. مثلا لیوان آب، عینک مطالعه، ساعت زنگی و… را می توانید بر روی این میز ها قرار دهید.

یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی به آن توجه کنید، محل قرارگیری پریز برق است. تخت باید در محلی قرار گیرد که کنار میز پریز برق وجود داشته باشد. تا برای روشن کردن آباژور لازم به سیم کشی نباشد.

طراحی دکوراسیون سرویس های بهداشتی و کفپوش های اتاق خواب

استفاده از کفپوش در اتاق خواب میتواند مزایای بیشماری داشته باشد. استفاده از این وسایل برای زیباتر کردن اتاق خواب بسته به سلیقه ی افراد متفاوت است. برخی دوست دارند اتاق خوابی چوبی و یا سرامیکی داشته باشند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند اتاق خوابی با کف پوش های زیبا در دسترشان باشد.

همهی طراحی های دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، به سلیقه ی افراد باز می گردد. ما نمی توانیم بگوییم حتما باید اتاق خواب کفپوش سرامیکی داشته باشد، یا این که حتما باید از چوب باشد. این مسائل کاملا شخصی است.

سرویس بهداشتی نیز یکی دیگر از مکان های خاص در اتاق خواب است. در زمان های قدیم سرویس بهداشتی معمولا دور از اتاق خواب ساخته می شد. اما امروزه هر اتاق خوابی سرویس بهداشتی مجزایی برای خود دارد. از طرفی این سرویس های بهداشتی کاملا شخصی هستند و نباید هر کسی از آنها استفاده کند.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی باید به گونه ای طراحی شود که انسان برای تمدد اعصاب و کسب آرامش به اتاق خواب پناه ببرد.

گل و گیاه در اتاق خواب

استفاده از گل و گیاه در اتاق خواب

خانه های آپارتمانی که در شهر وجود دارند، از محیط های طبیعی و گیاهی به دور هستند. در حالی که ما انسان ها همیشه دوست دار طبیعت بوده ایم. وجود گل های طبیعی در خانه و مخصوصا اتاق خواب می تواند، افزایش انرژی، هیجان و نشاط برای شما به بار آورد.

این که هر صبح که از خواب بیدار می شوید با یک موجود زنده ی گیاهی روبه رو شوید، مسلما در کسب انرژی بدن شما موثر واقع خواهد شد. البته این مسئله را باید خاطر نشان کنیم که، نگهداری از گل و گیاه در اتاق ها و خانه های آپارتمانی آسان نیست.

اما وجود گیاهان در اتاق خواب باعث می شود هوای اتاق همیشه تمیز نماند، خستگی کسالت و سرماخوردگی را از انسان دور می کند، و برای انسان شادی به ارمغان می آورد. پس حضور یک موجود زنده ی گیاهی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی، بسیار حائز اهمیت است.

برخی از اتاق هایی که در ساختمان های پنت هاوس قرار دارند. به سمت فضای هیجان انگیزی باز می شوند. این خود به تنهایی یک مزیت عالی برای اتاق خواب است. اما از آنجایی که همه ی افراد نمی توانند زندگی در پنت هاوس را تجربه کنند، پس باید فضای ایده آل را برای خود بسازند.

حال به روش های مختلفی این طراحی دکوراسیون اتاق خواب ایرانی صورت می پذیرد. پس برای کسب آرامش در اتاق خواب باید طراحی منحصر به فردی برای آن انتخاب نماییم.

2 دیدگاه ها

  1. جالب بود
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      خواهش میکنم انجام وظیفه کردیم
      خوشحالیم که تونستیم رضایت شمارو جلب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *