خواب روی تشک

مسلما به دلیل تنوع بالای تشک ها در بازار انتخاب تشک مناسب کار دشواری است. اما اگر بدانیم یک تشک خوب باید چه مزایایی داشته باشد، به راحتی می توانیم تشک مناسب خود را انتخاب و خریداری نماییم. پس کسب اطلاعات لازم درمورد تشک خوب، پیش از خرید لازم و ضروری است.

نکته های لازم در انتخاب تشک مناسب

همیشه انتخاب تشک مناسب برای افراد ی که به دنبال خرید تشک هستند، بسیار دشوار است. از یک طرف انواع برند ها و مارک های تولید تشک، از طرفی مزایای بسیار زیادی که هر شرکت برای تشک های تولیدی خود بیان می کند.

بیش از 80 درصد از افراد در زمان خرید و انتخاب تشک مناسب ترجیح می دهند 2 دقیقه بر روی تشک بخوابند. اگر بر روی تشک احساس راحتی نمودند اقدام به خرید می کنند. اما ایا این روش می تواند به شما کمکی کند؟ بهتر است بگوییم اگر در مورد تشک ها اطلاعات بالایی داشتید دیگر لازم نبود بر روی آن بخوابید تا تشک مناسب خودتان را انتخاب کنید.

نکات بسیاری مهمی که در حین خرید تشک مناسب باید به آن توجه نمایید، را همیشه پیش از خرید تشک بررسی کنید. در زمان انتخاب تشک مناسب همیشه به یاد داشته باشید که کیفیت و مواد اولیه ای باید چگونه باشد.

از طرف دیگر یک تشک خواب باید بگونه ای ساخته شود که برای هر فردی با هر وزنی متناسب باشد. تعادل داشتن تشک در حین خواب بسیار مهم است. این که چه فنری در تخت به کار رفته و از چه موادی برای آن استفاده شده است تا بتواند وزن شما را تحمل کند، باید بررسی شود.

تشک مناسب

اجزای تشکیل دهنده انواع تشک های خواب

تشک ها معمولا از اجزای مختلفی ساخته می شوند. یکی از اجزای مهم هر تشک، لایه نگهدارنده ی تشک است. این لایه ها بر روی فنرهایی که درون تشکر استفاده می شود قرار می گیرند. تشک هایی که از قیمت پایین تری برخوردار هستند اصولا از لایه های نگهدارنده ی بازیافتی استفاده می کنند.

اما لایه نگهدارنده در انتخاب تشک مناسب باید از پشم، پنبه و یا مواد با کیفیت دیگر باشد. اگر لایه ی تشک شما از پشم یا پنبه و … نباشد می تواند شما را دچار بیماری و مشکلات بسیاری نماید.

لایه ی تاج تشک یکی دیگر از اجزا تشکیل دهنده تشک های خواب می باشد. این لایه به هیچ عنوان نباید از لایه زیرین خود سفت تر باشد و یا از لایه های بالاتر از خود نرم تر باشد. لایه های تاج تشک اصولا از ترکیبات متفاوتی برخوردار هستند.

بخش انتهایی لایه راحتی تشک است. این لایه اولین لایه بر روی تشک است. اصولا مردم برای انتخاب تشک مناسب به این لایه توجه بسیاری دارند. زیرا تنها لایه ای است که توجه مصرف کنندگان را جلب می نماید.

اگر یکی تشک دارای لایه راحتی با کیفیت باشد می تواند به راحتی نظر مشتری را به خود جلب نماید. اما این که در لایه های زیرین تخت چه لایه هایی به کار رفته است را تنها در صورتی می توانید متوجه شوید که تشک را باز کنید.

تشک مناسب

عوامل موثر در انتخاب تشک مناسب

تشک ها تاثیر زیادی بر سلامتی انسان دارند. زیرا وقتی در حال استراحت هستید اگر در محلی نامناسب بخوابید، ممکن است دچار درد گردن، درد در کمر و عضلات شوید. پس انتخاب تشک مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی از نکات مهم در انتخاب تشک های مناسب را در اینجا برای شما بیان می کنیم:

  • این مسئله را به خاطر داشته باشید که هر تشکی برای هر فردی مناسب نیست. این که یک تشکر ارزان قیمت تهیه کنید دلیل بر مناسب و خوب بودن آن نیست.
  • تشکی را خریداری نمایید که با آناتومی بدن شما هماهنگ و سازگار باشد.
  • در انتخاب تشک مناسب به این مسئله توجه داشته باشید که تشک باید به گونه ای طراحی شده باشد که باعث ایجاد گرفتگی در عضلات، ماهیچه ها و دیگر اعضای بدن نشود. زیرا اصولا انسان در زمان استراحت وزن بدنش سنگین تر می شود.
  • ارتفاع تشک یکی از مهمترین ویژگی های تشخیص تشک عالی از معمولی است. تشک های طبیعی که در بازار مشاهده می کنید، در سایز های مختلفی تولید می شوند. اما معمولا ارتفاع تشک از روی زمین نباید کمتر از 25 سانتی متر باشد.
  • این که تشک شما تا چه حد از استقامت و استحکام برخوردار است، نیز می تواند در انتخاب تشک مناسب به ما کمک بسیاری نماید.
  • زمانی که اقدام به خرید تشک می نمایید حتما باید نوع دوخت، نحوه ی بسته بندی، گارانتی و مراحل آماده سازی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر تشک انتخابی شما هر یک از این ویژگی ها را نداشته باشد، نمی تواند به عنوان تشک مناسب انتخاب شود.
  • پارچه هایی که بر روی تشک ها استفاده می شوند معمولا ضد حساسیت و آلرژی هستند. اما اگر بر روی تختی چنین پارچه ای استفاده نشود ممکن است شما را به بیماری های پوستی مبتلا نماید. یا از نفوذ حشرات جلوگیری ننماید. وجود حشرات اصولا می تواند بیماری زا باشد.
  • همیشه در زمان انتخاب تشک مناسببه وزن خود توجه نمایید. زیرا تشک باید مناسب با وزن شما انتخاب شود. تا از استحکام بالا برخوردار بوده و با اطمینان از آن استفاده شود.
  • اصولا تشک های طبی که در بازار وجود دارند به گونه ای ساخته شده اند که از ایجاد گودی کمر، و ایجاد فاصله میان مهره ها جلوگیری می کنند. استفاده از این تشک ها می تواند از بروز کمردرد جلوگیری نماید.
  • اگر به دنبال خرید تشکی برای تخت یک نفره هستید می توانید از تشک های فنری استفاده کنید. اما اگر برای تخت های دو نفره تصمیم به خرید تشک دارید، بهتر است از تشک های بدون فر استفاده کنید.
  • برای انتخاب تشک مناسبباید این مسئله را بدانید که عمر مفید استفاده از یک تشک بین 7 تا 10 سال است. پس اگر روزی از خواب بیدار شدید و با کمر درد یا گرفتگی در عضلات روبه رو شدید، بدانید تاریخ استفاده از تشک به پایان رسیده است و باید تعویض شود.
  • اگر در محیط های گرم و خشک زندگی می کنید، برای انتخاب تشک مناسبباید به تشک های تهویه دار مراجعه کنید. این تشک ها از الیاف های خنک تهیه می شوند. از این رو برای مناطق گرم مناسب هستند.
  • اگر از حساسیت های پوستی رنج می برید، یا آلرژی دارید بهتر است از تشک هایی که دارای روکش های لطیف هستند استفاده نمایید. زیرا تشک هایی که دارای روکش های برچسب دار هستند. یا مواد خاصی برای جلوگیری از فرسودگی در آنها استفاده شده است. می تواند ایجاد حساسیت نماید. پی نباید افراد حساس از این تشک ها استفاده کنند.

انتخاب تشک مناسب با استفاده از این نکات و اطلاعات بسیار اسان است. پس به راحتی اقدام به خرید تشک مورد نظر خود نمایید.

2 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید؛
    من دنبال فروشگاهی هستم برای خرید تشک اقساطی میخواستم بدونم کسی جایی رو میشناسه؟ کالای خواب رویان تشک اقساطی رو توی خدمات فروشش داره اما تجربه استفاده از محصولاتشون رو ندارم! کسی رویان خواب رو میشناسه؟

    1. سلام ما هر جای ایران باشید براتون ارسال میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *