بهترین مارک تشک

پاسخ به سوال کدام مارک تشک بهتر است؟

بهتر است بدانید که این همه تنوع مدل و برند نشان از نیاز های مختلف مشتریان است . هر مشتری , یک تشک مختص خود را میخواهد . چرا که وزن افراد و نوع خواب هرکسی با فرد دیگری فرق دارد . نمیتوان یک تشک را برای همه تجویز کرد .

 

مثالی بزنم تا راحت تر متوجه بشوید . فردی را در نظر بگیرید که وزن 60 کیلو و 25 سال دارد و عادت به خواب جای نرم دارد . ما به این فرد تشکهای طبی فنری از نوع منفصل و در صورت امکان دارا بودن مموری فوم پیشنهاد میدهیم .

در مثالی دیگر فردی دیگر با 70 سال سن و وزن 75 کیلوگرم تشک را از ما میخواهد که مشکلی برایش حین خواب پیش نیاید . ما به این فرد در ابتدا با پرسیدن بیماری های احتمالی ناحیه کمر و نوع خواب تشکی را معرفی میکنیم که خاصیت طبی داشته باشد . همانطور که میدانید یک فرد با سنین بالا دیگر انعطاف دوران جوانی را ندارد و باید تشکی استفاده کند که زیاد نرم و حالت ارتجاعی نداشته باشد .

 

اینهارو گفتم تا این مطلب را بیان کنم که هر برندی معمولا برای جامعه هدف خودش تشک تولید میکنه تشک رویا معمولا تشکهایی برای افراد متوسط جامعه با قیمتهای متوسط تولید میکند . تشک خوشخواب تشک های با قیمت بیشتر و متنوع تر را در سبد خرید مشتری قرار می دهد .

به همین دلیل است دقیقا نمیتوان مارک خاصی را به عنوان بهترین مارک مشخص کرد . ما در واحد مشاوره پس از پرسیدن , سن , وزن , عادت های خواب , میزان رضایت از تشک های قبلی , بودجه مشتری بهترین انتخاب ممکن را ارائه میدهیم .

 

چطور تشکی انتخاب کنم را که نیاز من را برطرف کند؟

شما قبل از خرید تشک بهتر است راجع به انواع تشک و تکنولوژی های جدید بیشتر مطالعه کنید تا به راحتی اقدام به خرید کنید . ما در اینجا سعی میکنیم بیشترین فناوری های روز استفاده شده در تشک ها را به شما معرفی کنیم .

 

پارچه های خاص :

پارچه رویی تشک از اهمیت خاصی برخوردار است به دلیل تماس مستقیم بدن با این قسمت از تشک هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ کیفیت مهم است که این لایه رویی مقاومت خوبی داشته باشد تا در چند سالی که مهمان خانه شماست پاره نشود . در عین حال نرم و لطیف باشد . در کل هرچقدر جنس پنبه ای تر و ساخته شده با الیاف طبیعی باشد برای حفظ سلامت بهتر است .

دریک سطح بالاتر , پارچه های جدید تشکهای مدرن با خاصیت های جدید هستند , خاصیت هایی از قبیل بیوریتمیک , مثل تشک سوپر بیوریتمیک و ام بی ام خوشخواب که ساخته شده با سنگهای معدنی و ایجاد کننده بستر خواب با حفظ تعادل بدن در ساعات کار بدن هستند . خاصیت آلورا که باعث حس طراوت و شادابی پوست مصرف کننده میشود . خاصیت لاغری پارچه های تولید شده با فناوری ناو و یا خنک کنندگی پارچه های کول که با تازگی در محصولات استفاده شده اند .

ارگانیک بودن و تناسب با سلامتی بدن :

شما با تشک حداقل 7 ساعت در روز تماس دارید و این مهم است که مواد اولیه استفاده شده در تشک از چه جنسی است . آیا در دراز مدت مشکلی برای بدن ایجاد نمیکند ؟ حساسیت زا نیست ؟ و یا برعکس جلوگیری کننده از آلرژی و آنتی باکتریال است . آیا بعد از دوره مصرف دوباره به چرخه تولید بر میگردد ؟ و برای محیط زیست خطر ناک نیست ؟ این خیلی خوب است که هم چنین مسائلی دقدقه ما باشد تا همیشه محیط پیرامونمون پاکیزه باشد و ارمغانی باشد برای نسل آینده ما …

 

لایه لاتکس و لایه مموری فوم هوشمند :

این لایه ها در چند سال اخیر بصورت گسترده در کالای خواب استفاده میشود . لایه لاتکس البته کمتر به دلیل گران بودن این لایه در تولید تشک استفاده میشود .

 

لاتکس لایه ای بسیار مفید اما کم مصرف در تولیدات شرکتهای تشک به دلیل قیمت بیشتر

لاتکس ساخته شده از صمغ درختی خاص است که ایجاد کننده حس کشسانی و برگشت پذیری سریع است . این لایه  درصد طبیعی است . در تحقیقات شخص شده است که پر کننده گودی کمر و شکل پذیری سریع با حالت بدن دارد .

لایه مموری فوم لایه ای با حفظ شکل بدن , نرم کننده سطح رویی تشک , ایجاد حس بهتر

مموری فوم هوشمند را حتما در تولید بالش های طبی و یا کف کفش های جدید دیده اید که یک حالت نرم و با حالت گیری نقطه فشار دارد . این لایه در تولید تشک در سطح زیر پارچه مصرف دارد . البته توجه داشته باشید که تشک نرم تر خواهد شد .

 

فنر های منفصل ( پاکتی ) , فنر های متصل ( بانل )

یکی از مواد اولیه پر کاربرد در وسط تشک لایه فنر است . فنر از دیر باز در ساخت تشک مصرف داشته است . فنر های متصل یا فنر های بانل شکل نخست این فنر ها هستند . اما همین فنر ها اگر ضخیم تر و نزدیک به هم باشند , طول عمر بیشتری دارند و تشک طبی فنری را ایجاد میکنند و اگر ضعیف تر باشند تشک نرم تر و حالت تشک فنری ایجاد میشود . اما نسل های جدید فنر از نوع پاکتی است . فنر هایی که رضایت عمومی را در سالهای اخیر داشته و مورد توجه قرار گرفته است .

 

فنر های منفصل حسی بهتر را به شما میدهد و حالت تشک طبی فنری را برای شما میسازد که حرکتهای آزار دهنده را حذف میکند .

در تشکهای دونفره , شما داشتن فنر منفصل را بیشتر حس میکنید چرا که با تکان خوردن نفر کناری شما متوجه خواهید شد . البته این زیاد به درد همسرهای درد سر ساز نمیخورد wink . چون اگر از رختخواب دزدانه تکان بخورند , متوجه آن نمیشوید .

اگر شما تشکی سفت مد نظر دارید بهتر است اصلا فنر نداشته باشد , تشکهای تمام اسفنجی یا تشک های ریباندی به شما پیشنهاد میدهیم . در بخش تشک های طبی این نوع تشکها قرار گرفتند .

 

فنر های منفصل 7zone یا هفت منطقه ای تشک را با 7 منطقه شکل متفاوت از فنر از تغییر شکل تشک و گود افتادن آن در دراز مدت جلوگیری میکند و اجاد کننده بستر خوابی استاندارد است مثل تشک زافیرو برن و تشک پروکنت پیر کاردین و تشکهای فنر منفصل بست

فنر های منفصل حلزونی در تشکهایی نظیر تشک های آئورا پیر کاردین و تشک فول مموری برن یکی در میان بلند کوتاه هستند باعث پر شدن بهتر گودی کمر میشوند .

فنر منفصل (پاکتی)
فنر منفصل (پاکتی)

تشک های ترکیبی

ترکیب لایه های مختلف میتواند تشکهایی با درجه نرمی های مختلف بسازد که از این خاصیت مارک های مختلف تولید تشک استفاده کرده اند و تشک های مختلفی را روانه بازار کرده اند .

 

تشک ترکیبی مموری فوم و فنر منفصل

این ترکیب بسیار مرسوم است , لایه مموری نرمی خاصی را شکل میدهد و فنر های منفصل در شکل گیری گودی کمر کمک میکند و این ترکیب معمولا تشک طبی فنری نرمی را میسازد  . مثل تشک الترا 2 رویا , تشک های کلاس خوشخواب , تشک فول مموری برن , تشک استلا پیر کاردین , تشک لاوین میترا , تشک ویس پاکت ویستر و …

 

تشک ترکیبی مموری فوم و تزریق فوم در فنر

تشک های طبی که کاهش دهنده درد های کمر است باید هسته ای سفت تر داشته باشند . که مثل فنر بالا و پایین نرود . لایه تزریق فوم در فنر این گونه هستند , مموری فوم روی این لایه تا 3 سانت نرمی خوبی را حالت میدهد و کم کم زیر آن سفت میشود . مثل تشک های طبی دنلپ مدل سنسیشن , بامبو و …

 

تشک پد دار با فنر های متصل

این ترکیب سالهاست مورد استقبال دوستداران تشک های طبی فنری پد دار است . پد هم تشک را زیبا تر میسازد و هم حس بهتری را به دلیل نرمی روی فنر ایجاد میکند . مثل تشک فرست کلاس خوشخواب , تشک پد دار رویال و تشک های پد دار اونر ….

 

انواع تشک

کدام مارک تشک بهتر است ؟ اگر برای خرید تشک خوب به بازار مراجعه کنید، با مدل‌ها و برندهای متفاوتی از این کالای خواب مواجه خواهید شد. انواع مختلف این کالای خواب ضروری و مهم به چند دسته تقسیم می‌شوند:

طبی و فنری

طبی

فنری

بادی

آبی

جک دار

تشک دونفره

 

تشک‌های طبی فنری

استفاده از این مدل به افرادی که مجبور هستند زمان زیادی را استراحت کنند توصیه می‌شود چون سطح سفت آن از خواب رفتگی دست و پا جلوگیری می‌کند. فنر به کار رفته در این مدل از محصولات محکم‌تر بوده و راحتی مدل فنری را ندارند.

 

تشک طبی

کدام مارک تشک بهتر است ؟ : نوع طبی این محصول معمولاً از جنس یونولیت و سبک می‌باشد. این نوع از دشک ها قابلیت شستشو و خاصیت طبی داشته و بدون فنر می‌باشند. مدل های طبی یونولیتی دوام چندانی نداشته و عمر کوتاهی دارند. نوع اسفنجی آن نرم بوده و از لحاظ جنس و کیفیت کمی مرغوب‌تر است و دارای درجه بندی جنسی از نظر اسفنج به کار رفته در محصول هستند؛ طبیعتاً هر چه کیفیت اسفنج بالاتر و مرغوب‌تر باشد قیمت آن نیز گران‌تر است.

 

تشک فنری

نوع فنری این محصول به دلیل فنر به کار رفته در آن‌ها خاصیت ارتجاعی داشته و برای افراد سبک وزن مناسب است. این مدل از کالای خواب قیمت مناسب و ارزانی داشته و مورد پسند بسیاری از افراد می‌باشد. تشک فنری خود شامل دو دسته ی فنری متصل و فنری منفصل می باشد. در نوع فنری متصل یک تکه فنر به صورت سیم پیچ شده تمام سطح تخت را پوشانده و در تمام نقاط تخت شما احساس راحتی خواهید کرد. اگر خواهان کالای خواب هایی نرم هستید، این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم. قیمت این نوع از محصول نیز بسیار مناسب می باشد.

 

در مدل فنری منفصل تعداد زیادی فنر در داخل پاکتی قرار داده شده و تمام سطح را پوشش داده است. عمر بالای این مدل و همچنین پوشش دهی کامل ستون فقرات و کمر در هنگام خواب و استراحت از ویژگی های بارز این محصول می باشد.

 

تشک بادی

این مدل برای سفر گزینه ی بسیار مناسبی می‌باشد. تشک بادی به وسیله ی یک تلمبه ی مخصوص، باد شده و میزان باد آن را می‌توان به وسیله عقربه‌هایی که بر روی آن قرار دارد تنظیم کرد. فقط به این نکته باید توجه کرد که میزان باد به اندازه‌ای باشد که به ستون فقرات آسیب نرساند. اگر عقربه ی روی تشک بین 200 تا 250 باشد، شما جای خواب راحتی خواهید داشت و اگر عقربه عدد 350 را نشان دهد، دشکی طبی خواهید داشت. پس شما با خرید این مدل، از دو نوع تشک طبی و راحتی بهره مند خواهید شد.

 

تشک‌های جک دار

در این مدل شما می‌توانید ارتفاع محصولی که خریداری کرده‌اید را با کمک جک هایی که در زیر آن قرار دارد تنظیم کنید. اگر ارتفاعی که برای محل خواب خود تنظیم می‌کنید زیاد باشد، تشکی که خریداری کرده‌اید طبی و هر چقدر ارتفاع کم باشد دشک شما راحت‌تر و حالت فنری خواهد داشت. این مدل در بین بسیاری از مردم محبوب و پر طرفدار می‌باشد.

 

تشک‌های آبی

این مدل طرفدار چندانی نداشته و استفاده از آن زیاد مرسوم و متداول نیست. با پر کردن آب گرم در این مدل از تشک ها ، آن ها حالت ارتوپدیک پیدا می‌کنند.

تشک
تشک مناسب

خرید اینترنتی تشک

کدام مارک تشک بهتر است ؟ اگر قصد خرید تشکی خوب و مناسب دارید و می‌خواهید این کار را به صورت اینترنتی انجام دهید، باید قبل از خرید اینترنتی تشک، معیارها و مواردی را مشخص کنید تا بر اساس آن‌ها بتوانید خریدی درست داشته باشید. در مرحله ی اول به این نکته توجه داشته باشید که از تشکی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، راضی هستید یا خیر. اگر از آن  رضایت کامل را دارید پس دوباره برای خرید همان مدل اقدام کنید. در غیر این صورت می‌توانید از مشاورانی که در فروشگاه‌های اینترنتی فروش کالای خواب فعالیت دارند کمک گرفته و مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

 

مزایای خرید اینترنتی تشک

در خرید اینترنتی شما محصول مورد نظرتان را با تمامی معیارهای خود انتخاب کرده و امکان خرید اقساطی تشک در سایت های معتبر برای شما فراهم خواهد بود. از دیگر مزایای خرید اینترنتی، صرفه جویی در زمان و وقت است و شما دیگر مجبور به مراجعه ی حضوری به فروشگاه‌ها برای خرید نخواهید بود و محصول انتخابی را در محل تعیین شده تحویل خواهید گرفت و مبلغ را به صورت اینترنتی پرداخت خواهید کرد.

 

3 دیدگاه ها

  1. سلام من يه تشك دونفره خوب ميخوام كه به مرور زمان گوود نشود وكيفيت خوبي داشته باشد

  2. من یه مقدار وزنم بالاس و کمردردم داره
    تشک مموری فوم مناسبه؟

    1. سلام و عرض ادب
      خیر بهتره که شما از تشک سفت استفاده کنید
      ما بهتون تشک سوپر کلاس هارد رو پیشنهاد میکنیم لز برنده خوشخواب
      تشک سوپر کلاس هارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *